Websiteoptimalisatie tip 1: Mobiel vriendelijk?
Scrolla! klanten kunnen deze tip overslaan: alle Scrolla! websites zijn mobielvriendelijk (zoals dat officieel het: responsive). Wij zien helaas nog steeds websites die niet mobiel vriendelijk zijn. In onze ogen kan dat niet meer. Bij de Scrolla! klanten zien we dat meer dan 60% van de websitebezoekers (gemiddeld) via een mobiel komt. En dat aantal is stijgende!
Om zelf te testen of je website mobielvriendelijk is, ga je naar de officiële Google Mobile Friendly Test. Laat je de uitslag even weten via een mail naar info@scrolla.nl?
Websiteoptimalisatie tip 2: Heeft je website een call to action?
Scrolla! klanten kunnen deze tip ook overslaan: alle Scrolla! websites hebben de mogelijkheid in het CMS-systeem om een call to action knop toe te voegen. Dat is een knop die op een opvallende plek staat van je website. Met als missie: mensen daarop laten klikken. Zo zie je bij onze site als het goed is een knop met ‘Offerte aanvragen’ of een informatie aanvraag formulier. Valt altijd op toch?
Wij adviseren altijd om een call to action aan je site toe te voegen. Je wilt tenslotte klanten uit je website halen toch?
Websiteoptimalisatie tip 3: Google vriendelijke teksten
Zorg dat je op je website altijd gebruik maakt van Google vriendelijke teksten. Je wilt tenslotte je website wel gevonden laten worden in Google toch? Een aantal Google tips:
- Gebruik tussenkopjes (H1, H2, etc.)
- Schrijf duidelijke zinnen (niet te lang)
- Probeer Google niet te misleiden; uiteindelijk schrijf je voor de lezer en niet voor Google
- Vul op alle pagina’s de Titel en Meta Description zo optimaal mogelijk in.
Scrolla! klanten kunnen per pagina de Titel en Meta Description invullen via het handige CMS-systeem.
Hoe scoor jij met deze tips?
We zijn benieuwd hoe jouw website scoort op deze tips. Laat het ons weten via een mailtje en we denken graag met je mee!